söndag 30 november 2014

Min släktforskning

När jag var i de tidiga tonåren så fick min far en antavla i fem generationer av sin bror. Det fascinerade mig väldigt mycket. Så jag bestämde mig att när jag blir stor så skall jag börja släktforska. Vilket jag gjorde 1990 efter avslutade universitetsstudier.
Nu har det gått 24 år. På dessa 24 år så har jag hunnit gå fram och tillbaka i min egen släkt. Forskat på min särbos släkt samt på många av mina arbetskamrater. Jag har hållit släktforskarkurser samt varit webbansvarig för två släktforskarföreningar. Nu tänkte jag ta och kika lite på mina amerikanska släktingar. Min farfar hade en del mostrar och fastrar som flyttade till det stora landet i väster. Sedan håller jag på med en arbetskamrats anor på västgötaslätten. Bilden föreställer Minona af Göteborg med vilken mina släktingar seglade till Boston med på 1800-talet.

Inga kommentarer: